Market Express, s.r.o.
Masarykovo nám. 1484
530 02 Pardubice
Zákaznický servis
Telefon
733 763 554
E-mail:
info@market.cz
Slovník SEO pojmů
AdWords
- reklamní systém typu PPC Google AdWords zobrazující reklamy ve vyhledávači Google
AdSense
- reklamní systém Google AdSense umožňuje vložit na Vaše stránky cizí inzerci, za kliknutí na takový inzerát, získáte peníze
Analýza klíčových slov
- jeden z nejdůležitějších kroků pro vytvoření úspěšného a konverzního webu
Cílová stránka
- stránka, na které by měl návštěvník najít informace, které hledal
Cloaking
- podvodná technika, při které server pošle jinou verzi stránky robotu vyhledavače a jinou uživateli s běžným prohlížečem.
Copywriter
- nebo také textař - má za úkol psát dobře napsané, poutavé a informačně bohaté texty
Copywriting
- psaní úspěšných obchodních textů s cílem zvýšit šanci prodeje Vašeho produktu či služby a proměnit návštěvníka v zákazníka
CTR (Click-through rate)
- míra prokliku, označuje poměr mezi počtem zobrazení reklamy a počtem kliknutí na tuto reklamu (měřeno v procentech)
Duplicitní obsah
- totožný obsah na více URL adresách
eTarget
- reklamní systém typu PPC zobrazující reklamy na českých portálech
Fulltext
- způsob vyhledávání informací v databázích - sběr dat, uložení a odpověď na dotazy
Google
- největší a nejúspěšnější fulltextový vyhledávač na světě
Google Analytics
- nástroj pro analýzu návštěvnosti a spoustu dalších údajů o webu
Hustota klíčového slova
- podíl četnosti výskytu klíčového slova k celkovému počtu slov na stránce
Indexace
- proces, který vykonávají internetový roboti (zpracování a uložení textu na stránce do databáze vyhledávače)
Indexer
- automatizovaný program odstraňující např. html značky a ukládající webové stránky do databáze
Klíčové slovo
- hledaný výraz ve vyhledávači
Konverze
- cíl, který chceme aby návštěvníci na webu dosáhli
Konverzní poměr
- procenty vyjádřený počet lidí z celku, kteří provedli námi sledovanou akci
Landing-page
- cílová stránka, na kterou je uživatel odkázán po kliknutí na odkaz
Link building
- budování zpětných odkazů
Návštěvnost
- veličina ukazující celkový počet uživatelů, kteří navštívili konkrétní webovou stránku
Off page faktory
- získávání zpětných odkazů a zvyšování hodnocení webu vyhledávačích
On page faktory
- prvky umístěné přímo na internetové stránce, důležité pro optimalizaci
Optimalizace pro vyhledávače
- soubor technik umožňující lepší postavení na stránce vyhledávání
Penalizace
- hrozí webu, který se snaží o zlepšení pozic ve vyhledávačích podvodnými technikami
PPC (Pay per Click – platba za proklik)
- reklamy se na stránce s výsledky vyhledávání zobrazují na předem definovaná klíčová slova
PR (Page Rank)
- hodnocení stránky vyhledávačem Google, nabývá hodnot 0-10 (čím větší, tím lepší)
Registrace do katalogů
- hlavní součást tzv. off page faktorů optimalizace
Robot (crawler, spider)
- automatizovaný program vyhledávače, který sleduje odkazy na stránkách, shromažďuje jejich obsah a vše ukládá do databáze
Sémantika
- nauka o významu jednotlivých slov a znaků, umožňuje strojům lépe porozumět kódu stránky
SEM (Search Engine Marketing)
- marketing ve vyhledávačích
SEO (Search Engine Optimalization)
- optimalizace pro vyhledávače
SERP (Search Engine Result Page)
- stránka s výsledky hledávání ve vyhledávačích
Sklik
- reklamní systém typu PPC zobrazující reklamy ve vyhledávači společnosti Seznam.cz
Spam
- nevyžádané (reklamní) sdělení šířené internetem
SR (S-Rank)
- hodnocení stránky vyhledávačem Seznam, nabývá hodnot 0-100 (čím větší, tím lepší)
Title
- titulek stránky, nejdůležitější on page faktor
URL (Uniform Resource Locator)
- internetová adresa webové stránky
Vstupní stránka
- stránka, kterou uvidí návštěvník po příchodu na Váš web jako první
Vyhledávač
- software, který prochází webové stránky a jejich obsah ukládá do databáze
Web (website)
- soubor webových stránek, které mají společné téma, obvykle jedna doména
Webová stránka
- jednotlivá stránka, která je součástí webu
Zpětný odkaz
- každý odkaz mířící na danou stránku z jiné stránky
Nenašli jste hledaný výraz?
Zkuste tento slovník pojmů.